.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استيضاح اولين وزير كابينه دهم

طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش دیروز با 28 امضا در مجلس اعلام وصول شد.

در پایان جلسه‌ علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي، طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش توسط شهاب‌الدین صدر، نايب رييس دوم مجلس اعلام وصول شد.

بر اساس این گزارش، متن طرح استیضاح و دلایل توجیهی آن به این شرح است: «رياست مجلس شوراي اسلامي؛ به استحضار مي‌رساند به استناد اصل 89 قانون اساسي و ماده 219 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، ما نمايندگان امضاكننده، تقاضاي استيضاح دكتر حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش‌وپرورش را به دلايل ذيل داريم:
1 - عدم مديريت صحيح در نحوه‌ مصاحبه و گزينش داوطلبان شركت‌كننده در آزمون اخير
2 - نابساماني و عدم تعيين تكليف آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي
3 - افزايش روزافزون آمار بزهكاري‌هاي اجتماعي در بين دانش‌آموزان
4 - عدم وجود برنامه‌ريزي صحيح و شفاف به منظور ارتقاي سطح آموزشي مدارس و دبيرستان‌هاي كشور
5 - جذب نيروهاي خريد خدمتي و عدم تعيين تكليف آنها
6 - نابساماني‌هاي موجود در مديريت اين بخش.
بر اساس قانون اساسی، جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید تا 10 روز آینده در صحن علنی مجلس برگزار شود. حمیدرضا حاجی بابایی کمتر از 11 ماه است که به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش از مجلس رای اعتماد گرفته است.
ولی اسلامی نماینده گرمی، احمدعلی کیخا نماینده زابل، موید حسینی صدر نماینده خوی، هادی مقدسی نماینده بروجرد، فاضل موسوی نماینده خدابنده، عماد حسینی نماینده قروه، قسیم عثمانی نماینده بوکان، صمد مرعشی نماینده رودبار، یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر و قاسم محمدی نماینده اردبیل از جمله امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش هستند.
زمزمه‌های استیضاح 5 وزیر دیگر
علاوه بر حمید رضا حاجی‌بابایی که طرح استیضاح او رسما از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد، زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح 5 وزیر دیگر در مجلس شنیده می‌شود.
دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس، سعدالله نصیری قیداری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تدوین طرح استیضاح کامران دانشجو، وزیر علوم با محورهای نحوه تعویض روسای دانشگاه‌ها، نحوه گزینش اساتید، عدم توفیق در بخش فناوری وزارتخانه، عدم تطبیق اعتبارات پژوهشی و عدم پیگیری مسائل مربوط به حریم و حرمت دانشگاه‌ها خبر داد.
بهمن اخوان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از تهیه طرح استیضاح وزیر صنایع و معادن خبر داد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در این باره گفت: در پی تذکرات و سوالات مکرر در خصوص وضعیت صنعت در کشور از وزیر صنایع و عدم پاسخگویی مناسب از سوی این وزارتخانه تعدادی از نمایندگان در تلاش هستند تا علی اکبر محرابیان را استیضاح کنند. به گفته او، طرح تهیه شده 30 محور دارد و در نهایت با 14 امضا تقدیم هیات ريیسه خواهد شد تا در صورت تلاش برای پس گرفتن امضاها، امضاکنندگان از امضای خود منصرف نشوند.
دیگر استیضاح مطرح در مجلس، استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است که قدمتی چند ماهه دارد، اما در جلسه روز سه شنبه همین هفته مجلس، باعث تذکر مهدی سنایی، نماینده نهاوند به رییس مجلس شد.
سنایی در جلسه دیروز مجلس با بيان اينكه نزديك به دو ماه از مطرح شدن تقاضاي استيضاح وزير كشاورزي مي‌گذرد، يادآور شد: اين تقاضا به امضاي جمع قابل توجهي از نمايندگان رسيده است و هيات رييسه اين حق را ندارد كه براي اعلام وصول آن معطل كند يا نمايندگان را وادار كند كه دسته جمعي خواستار اعلام وصول استيضاح شوند.
استیضاح صادق خلیلیان با برخي وساطت‌ها و رايزني‌ها مدتي است که در حالت تعلیق قراردارد.
زمزمه‌های دو استیضاح دیگر نیز در راهروهای مجلس شنیده می‌شود: یکی وزیر نیرو و دیگر وزیر رفاه. درباره استیضاح وزیر نیرو، حدود 10 روز قبل، علی عزتی نماینده دهلران گفته بود: استیضاح مجید نامجو، وزیر نیرو توسط تمامی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری می‌شود که بیش از 50 امضا و 18 محور دارد و امضا‌کنندگان این طرح همچنان در حال افزایش هستند.
در خصوص استیضاح صادق محصولی، وزیر رفاه هم چندی قبل یونس اسدی، نماینده مشکین شهر با بیان اینکه اگر محصولی عملکرد خود را اصلاح نکند، به طور قطع در سه ماه آینده مورد استیضاح قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان به علت در پیش بودن اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سکوت کرده‌اند، اما به طور قطع این سکوت طولانی نخواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 مهر 1389
برنامه‌هاي وزير براي ارتقاء سطح حقوق فرهنگيان خوب بود ولي در راستاي ارتقاي آموزشي ومديريت صحيح بر ارگانهاي زيربط صورت نگرفت چرا كه اكثر مديرها بودجه آموزش وپرورش را صرف تبليغات در انتخابات مي‌كنند ونظارتي بر نحوه گزينش واستخدام در آموزش وپرورش به درستي انجام نشد وفعلا گوش هيچكدام از مسئولان اتساني بدهكار نيست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.